niedziela, 20 marca 2011

Kamizelka Płytowa LOKI II od PS Tactical Gear


Jak chyba wcześniej wspominałem, czekałem na nową kamizelkę. Wymyśliłem sobie pewną konfigurację sprzętu i tym razem chcę ją dokończyć. Całość chciałem oprzeć na jakimś plate carrierze, w sumie do niedawna nie widziałem do końca jakim. Rozważałem kilka możliwości, m.in. plate carrier'a FAPC. Jednak nie zdecydowałem się na nią, a wybrałem produkt krajowy :) od PS Tactical Gear - LOKI II.

Nie wiem kthulhu wzorował się na jakimś innym produkcie, czy był to autorski pomysł. Wydaje się być podobna do wyrobów LBT, ale nie jestem na 100%. :)
Kamizelka jeszcze nie była testowana w żaden sposób. Nawet nie bawiłem się z przymiarkami ponieważ czekam na atrapy płyt SAPI bez których nie ma sensu cokolwiek robić z tą kamizelką. Bez sztywnych płyt kamizelka będzie wisieć jak worek.

Kamizelka jest wykonana z Cordury. Jak dowiedziałem się z maili jest to cordura 1000D. Przystosowana jest do przenoszenia dwóch płyt standardu SAPI w rozmiarze M (jak Piotrek mi pisał w mailach powinna też zmieścić się płyta w rozmiarze L, ale taka jest przeznaczona na osobę o wzroście powyżej 180cm, więc jak dla mnie bomba).

LOKI II posiada naszyte taśmy systemu modułowego MOLLE/PALS na przednim i tylnym panelu, oraz na panelach bocznych. Boczne panele są demontowane. Z przodu zapinane są za pomocą klapy z taśmami samosczepnymi (rzep), a z tył posiadają płynną regulację za pomocą taśm.
Po zdemontowaniu paneli bocznych boki kamizelki zamykane są za pomocą taśm z klamrami National Molding. Na ramionach znajdują się ściągane panele, wypełnione pianką, które podnoszą komfort noszenia przy załadowanej kamizelce. Na plecach znajduje się uchwyt ewakuacyjny.














5 komentarzy:

  1. Dostałem odpowiedź dotyczącą pochodzenia LOKI II. Projekt jest w pełni autorski i powstał 4 lata temu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się ją nosi? Możesz wystawić już jakąś opinie? Może jakieś zdjęcia w niej?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Jakie wrażnie z noszenia tej kamizelki? Masz jakieś zdjęcia w niej?

    Pozdrawiam
    Aiven

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam teraz trochę na głowie, ale jak się ogarnę z paroma rzeczami to postaram się wrzucić fotki. Kamizelka leży zupełnie inaczej (o wiele lepiej) gdy używa się jej z płytami SPAI - czytałem kilka razy, że ludzie używają jej bez wkładów. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna rada... nigdy nie wyciągajcie paneli bocznych. :) Właśnie coś mnie podkusiło, żeby je wyciągnąć; już od 15 min. męczę się z jednym by wsadzić go z powrotem. :)

    OdpowiedzUsuń