piątek, 18 marca 2011

Compact Plate Carrier – Condor


Ostatnio stałem się posiadaczem kamizelki firmy CPC firmy Condor. Zawsze chciałem mieć lekkiego plate carriera i zawsze podobała mi się kamizelka MBSS – może  dlatego, że SEALs takiej używali, a może dlatego, że po prostu fajnie wygląda.

Niestety, zawsze szkoda mi było kasy na zakup MBSS choćby Pantac’a albo Flyye’a, dlatego CPC była fajna alternatywą. Tania i podobna do MBSS. Ostatnio miałem okazję wymienić jedną z moich – nieużywanych kamizelek na właśnie CPC.

Jak podaje producent PC wykonany jest z Cordury 1000D. Mój model jest w coyote brown (jest jeszcze OD, ale CB bardziej mi się podoba). Kamizelka składa się z dwóch paneli – przedniego i tylniego – łączonych na ramionach i w talii taśmami. Dzięki klamrom na końcach taśm mamy możliwość szybkiego zrzucenia kamizelki w sytuacji awaryjnej. Dzięki nim możemy również kamizelkę łatwo i szybko wyregulować.

Przedni i tylni panel stanowią jednocześnie pokrowiec na płyty balistyczne. Szczerze to nie wiem, jaki maksymalnie rozmiar tam się mieści, ale SAPI wielkości medium (pasujący dla osób do 180cm wzrostu) będzie pasować jak ulał. Niedługo zamawiam atrapy płyt w tym rozmiarze, więc będę miał możliwość sprawdzenia.

Praktycznie za całej powierzchni obszyta jest PALSami, dzięki czemu mamy możliwość montowania różnego rodzaju ładownic czy kieszeni. Na wysokości klatki piersiowej (oraz z tył na tej samej wysokości) mamy dwa rzędy taśm Velcro (pomiędzy PALSami), dzięki czemu możemy przyczepić naszywki czy inne bajery. Na tylnim panelu znajduje się uchwyt ewakuacyjny. Moja kamizelka ma jeden feler – przestrzelina jedna klamra (widoczne na zdjęciach). Ale pomimo dziury klamra trzyma doskonale.

Wymiary znalezione w Internecie:
Panel przedni: 35x39cm
Panel tylni: 40x39

Kamizelka jest na sprzedaż – niedługo odbieram nowy sprzęt od Kthulhu’a i nie będę potrzebował tej kamizelki. Jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt z esco (dane w kontakcie na blogu) lub przez nasze forum.

Dość opisywania, czas na zdjęcia:














A tak mogą wyglądać przykładowe konfiguracje - dlatego mi ten PC tak się podoba :) (wszystkie zdjęcia znalezione w necie):








4 komentarze: